Jag mår sååå bra...


...när solen är framme. Jag skulle lätt kunna klara mig med en årstid. Helt allvarligt. Bara sommar, året om! Och nej, det skulle inte vara tjatigt...absolut inte. Jag kan aldrig få för mycket sol! Aldrig!
Igår var det bokstavligt talat fullt hus här på eftermiddagen. Massvis med barn och massvis med vuxna. Härligt. Oj, så bra jag mår! Oförskämt bra! Men det är jag värd, jajamensan, det är jag!

Edward, Rasmus och Daniel spelar snurr-tennis

Bjöd mina och barnens besökare på nybakad sockerkaka...och den gick åt! Och ALLA fick varsin bit! Vilken tur, för usch så pinsamt om det inte hade räckt till ALLA. Men det gjorde det, och kvar blev det endast lite smulor på brickan. Med andra ord uppskattades min sockerkaka. Gött!

På kvällen tog familjen lite grillafton med god mat och spel. Vi skulle ha spelat kubb, men oj...det blev visst familjefotbollsmatch. Konstigt..?? Inte det minsta konstigt för en fotbollstokig familj ;)

Men åh va han är snabb lille Wille, men jag lyckades ta bollen..hm..en gång i alla fall ;)



Edward och Felicia "värmer upp" med lite snurr-tennis...och oj va snurrigt det blev ;)



Men hallå!! Grillmästar'n, vi vill ha grillat inte rökt mat!! Hahaha, skojsar, det var supergott!!

Idag skulle Felicia ha åkt på skolresa med klassen till Göteborg och Liseberg. Men hon stannade hemma. För det första trivs hon inte bra i klassen, vilket känns riktigt jobbigt. För det andra vågar hon inte åka ett smack på Lisegerg. Hon åker inte en endaste karusell, och då menar jag inte en endaste. Från början var det meningen att hon och de andra få som inte åker karuseller skulle gå på stan med en vuxen under tiden. Men tyvärr blev det inte så. Och som hon själv sa...vad ska jag göra när alla andra åker karusell...stå och GLO..?? Och visst, jag förstår henne, det kan ju inte vara speciellt kul att bara titta på när andra har roligt. Fast det känns ju lite snopet och tråkigt när man har bakat och sparat till en klassresa för Felicia och så stannar hon hemma.
Men, men, vi gör det bästa av situationen och åker på en egen resa...till stugan för att sola, bada och dricka Pina Colada...hahaha...näää, ingen Pina Colada, men lite läskeblask går nog allt ner i värmen.

Tjinge-linge-ling...jag vill ha sol, sol, sol och sooool det kommer det att bli...

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är precis som du, kan inte få för mycket sol, mår så bra av det!! Skulle lätt kunna bo i värmen året om, utan problem!

Vilken mysig kväll ni hade, ni sporttokiga familj ;-)...

Superkul att det går så bra med budgivningen, håller tummarna stenhårt på måndag!!

Soliga kramar Malin

2010-06-05 @ 15:18:38
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Linda Ahlstedt

Hej Suzzie !!

Min dotter ska också sluta 6:an i målilla. Vi var på skolresa i maj månad och då åkte vi till Gotland, fast egentlgien ville de till Liseberg men det sa vi nej till. Dels är det många som redan har varit där och sedan blir det ingen samhållning med klassen på en sådan resa, vi var mycket nöjda vi som var med och även barnen gillade resan till Gotland.

Vilken sjua hamnade din felicia i. Amanda hamnade i 7A och hon är mycket nöjd med klassen.



Ha det bra. Linda

2010-06-07 @ 10:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0