Tror att Felicia och jag ska öppna ett bageri…


…eller kanske ett hemtrevligt fik…med massa hemmabakade kakor, bullar, bakelser, tårtor, bröd, frallor och självklart gifflar. Och så skulle vi givetvis investera i en riktigt fin lattemaskin…Nybakade gifflar till en kopp latte, smaksatt med vanilj…åååh…kan det bli bättre…nääää knappast.

Idag bakade Felicia sockerkaka och chokladbollar och jag bakade bröd och gifflar. En påse gifflar åkte Patrik bort med till Cilla, och så glad hon blev…och när någon blir så glad och tacksam över något jag har gjort, så känner jag det rakt i hjärtat…blir så lycklig av tacksamma vänner.

Felicias sockerkaka var jättegod, hon har sin mors baktalang…precis som grabbarna har sin mors fotbollstalang…hihihi…Har ju fördelat upp det bästa av mig till barnen…Pernilla, Edward och William fick fotbollstalangen när dom föddes…gav bort det bara så där…Patricia fick min charm och modemedvetandet…och Felicia, ja hon fick skådespeleriet och bakkunnigheten…Dessutom fick dom ett kilo socker, och se så söta dom är…Själv behöll jag min tävlingsinstinkt…men jag tror allt att William har varit och snattat av den lite grann… öööh..eller ganska mycket grann till och med ;)

 

Baka…hälla i formen…och slicka skeden

  

In i ugnen…gräddning…ut ur ugnen

  

Titta så fin och smaskig sockerkakan blev

  

Avsmakning av bröderna…öööh…stopp, stopp William, vi andra vill också ha en bit ;)

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0