Vinterkräksjuka...


...eller magsjuka. Det är det Patrik har, något av det. Vet inte vad skillnaden är, men likheten är ändå densamma, att det kommer ut "grejer" från två håll...usch och fy! Stackars Patrik! Så jag fick sätta mig i bilen och köra, alldeles ensam, till Pauliström...i detta väder...snöblandat regn och slaskigt på vägen. Jag hatar att köra i slaskväder. Fick köra jättesakta...så sakta att det bildades en riktigt FIN och STOR bilkö bakom mig...pinsamt värre. Och jag blev omkörd, gång på gång...ännu pinsammare. Och när dom dessutom såg att det inte var någon pensionär bakom ratten blev det sååå piiiinsamt. Som tur var skulle inte HELA bilkön till Pauliström...ja i alla fall inte dom stackarna som fortfarande var bakom mig när jag körde av mot Pauliström...skönt...riktigt skönt, för då kunde jag hålla mina 30km/h utan att känna mig stressad...typ.

Hämtade William hos mamma och pappa, döttrarna ville följa med mormor och morfar på 30-års kalas i Vetlanda. Skulle också ha varit där ikväll, på 30-års kalas...men det sket sig, bokstavligt talat. Mamma bjöd på...öööh...handsprit...så fort jag kom innanför dörren. Sånt man INTE dricker, utan gnuggar händerna i. Tack för den välkomst-drinken Mutti. Som om det skulle hjälpa mot eventuell magsjuka.
William hade haft det bra hos mormor och morfar, så bra att han stack och gömde sig, i hopp om att jag inte skulle hitta honom och åka hem igen...men jag hittade min lille kille...bakom pianot i det "gröna" rummet. 
Mormor och William vann i poker och det firade William med frukt och smält choklad! 

Pernilla visade mig lite av gårdagens shopping, som bl.a resulterade i två kanonläckra linnen. William tyckte det sög att gå runt i klädaffärer, vilken tur att mormor hittade honom under skylten och tog med honom till leksaksaffären, så att William också kunde shoppa.

När vi åkte hem från Pauliström, William och jag, blev vi omkörda av...öööh...några...få...bilar. Och William undrade varför dom kunde köra så fort. Liiite smått spänd och nervös som jag var bakom ratten, svarade jag ...för att dom inte är kloka. Efter ett tag och ytterligare några förbi-swischade bilar säger William...idag du mamma, är det många som inte är kloka...hahaha...William!
Sedan frågade William mig hur fort jag körde. Jaa...öööh...typ 30-40km/h. Jaha-jaa mamma, men det står faktiskt att man ska köra 70km/h på den gula skylten. Jaha-jaa besserwisser...den skylten hann jag faktiskt inte se! 
William pärlade ett hjärta till mig hos mormor och morfar!


Igår fick Edward följa med sin kompis Daniel med familj till Leos lekland i Växjö. Och dom hade haft super roligt. Tack snälla Malin för att ni tog med er min son, och tack för bilderna!
Daniel och Edward blandade egna slush-puppi-drinkar och fick energi så det rök om däcken ;)
 

Fick med mig en saftig och god stek från mamma som hon hade tillagat. Så jag behövde bara göra en potatisgratäng och lite sallad till dagens middag. Och Patrik fick i sig lite mat. Mammas stek kanske botar Patriks magsjuka, vem vet..?? Hoppas kan man ju alltid göra.

Ingen fest ikväll, men lite melodifestival får det allt ta och bli. Och fotboll förstås. Barcelona och Zlatan får avsluta våran lördagskväll.

Tjinge-linge-ling!



Kommentarer
Postat av: Krillan

haha kommer ihåg när barnen var små, så sa Andreas "IDIOT" till mig när vi var ute o körde.

"Vet du vad en idiot är Andreas?"

"Ja, det är en sånn som inte kör ordentligt!"

Undrar var han hadde det ifrån?

2010-02-27 @ 18:58:57
Postat av: Suzana

Hahaha...jaaa du Krillan, undra va han fått det ifrån...hahaha...fast jag vet ;)



Kram till er!

2010-02-27 @ 19:46:24
URL: http://suzanamusic.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fin blogg;)

2010-02-27 @ 22:12:42
URL: http://ettgulthuspakastanjevagen.blogg.se/
Postat av: maria

Vilket gulligt hjärta du fick :)



Hoppas du får en skön söndag !

Kram Maria

2010-02-28 @ 08:54:11
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: cecce

Haha! Du är för kul!!

Men jag förstår dej. Vinterväglag är det värsta som finns. Dessa ungar!! De vet alltid bäst!:-)



Hoppas nu du klara dej från kräksjukan!!

Använd handsprit!

Har du tur hjälper det!



Kramar!

2010-02-28 @ 21:42:24
URL: http:// ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Millah

har tävlingar hela tiden så kan int sitta och skriva till alla hela tiden :( men lägg till på bl så missar du ingen :) kramar

2010-02-28 @ 23:47:53
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0