Vad gjorde jag för exakt 26 år sedan...


...mmm, inte så lätt att komma ihåg kanske, men har man skrivit dagböcker så kan man på ett enkelt sätt komma ihåg, minnas och uppleva den känslan man hade för länge sedan. Jag var tolv år, skulle snart fylla tretton, precis i samma ålder som min dotter är nu, Felicia. Igår letade jag fram min gamla urslitna rosa (givetvis) dagbok från 1984. Och Felicia och jag satte oss och läste...och skrattade. Fick leta fram ett kort från 1984, för Felicia ville se hur jag såg ut när jag var tolv, snart tretton år, så jag gjorde det...och vi skrattade...


...mmm, jag vet...herre guuuuud...men så såg jag ut, och på den tiden, för länge, länge sedan...var jag cool...jomenvisst förstår ni, det var jag, tror jag...för det bara måste var så här man såg ut när man var en cool brud från Pauliström...öööh, ja i alla fall ganska cool då;)

Och vad gjorde jag idag för precis 26 år sedan...joo, här kommer ett utdrag från min rosa dagbok...

6-2-84
Kära dagbok,
idag har jag varit och letat efter min tandställning (ja, som ni ser på kortet så behövde jag verkligen det!). Jag glömde den igår i matsalen i skolan (tror att jag glömde den minst tre gånger i matsalen, hittade den inte, pinsamt). Men antagligen hade Kerstin i maten slängt den (ja, vem hade inte gjort det?). Så nu har jag ingen (igen). Jag har också spelat pingis och jag vann jämt när jag spelade (jo, det gjorde jag faktiskt). I morgon ska vi åka skridskor med skolan, men jag, Jeanette och Giesela har inga skridskor så vi ska vara i skolan och ha en vanlig skoldag medans de andra har roligt i en och en halv timme (jaahaa, men dom frös nog om fötterna, så det så). Nu har jag inget mer att skriva.
Din Sussie.

 
Jomenvisst för står ni, så var det för mig för 26 år sedan, jag ska tillägga att jag inte gillade att åka skridskor, så ni inte går och tycker synd om mig nu, för det gjorde Felicia. Men jag förklarade för henne att jag var glad att jag slapp att åka skridskor, för jag har aldrig tyckt om att frysa om fötterna :)

Edward och William har äntligen börjat med fotbollen, och som dom har längtat...eller som dom sa...det var på tiden, för vi måste ju träna mycket om vi ska bli proffs och vinna över Vimmerby...hahaha...mammas fotbollskillar...
Wictor och Edward ...                        ...William och Tim
 

Snart bär det av till Jönköping, ska bli riktigt roligt att hälsa på min bror och hans underbara familj.

Önskar er alla en riktigt trevlig lördag med mycket fotbollsmatcher, mycket god mat och massvis med sötsaker...jag menar det är ju lördag ;)

Tjinge-linge-ling...nu blir'e Jönköping!


Kommentarer
Postat av: Lisette

SV: Ja det va inte roligt det med älgen.

Tack så jätte mkt du har också en fin blogg =)

2010-02-07 @ 16:00:59
URL: http://lissseli.blogg.se/
Postat av: Giesela

Åh vilket bra kort!!!!:) Ja jag ville inte ha några skridskor för fy vad tråkigt det är.... men när man kom in till Withala ja då fick man låna skridskor åhhhhh vad jobbigt!!!!!! Kram

2010-02-07 @ 18:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0