Tillbaka till 80-talet...


...och jag har ju redan varit där, men det ser ut som om vi alla är på väg till det ljuva...öööh...ja ganska ljuva 80-tal vare sig vi vill eller inte. På radion spelas det en hel del 80-tals musik, och det är coolt, jag kan ju liksom sjunga med på direkten...behöver inte lyssna ett antal gånger på en bra låt för att den ska sätta sig i huvudet, jag kan dom redan, dom sitter där, har suttit där i en si så där 20-30 år. Och modetidningar är proppade med kläder som jag så väl känner igen, som jag för ett antal år sedan sa att jag ALDRIG skulle ta på mig igen. Jag trodde inte att 80-tals modet skulle komma tillbaka, trodde att det årtiondet hoppar nog modevärlden över, för vem vill ha på sig harembyxor, breda resårskärp, stora skjortor, taights, benvärmare och seglarskor..??.. Hmm, för ett par år sedan...INGEN...nu...ALLA...eller ja, givetvis inte alla...men jag (och några till) vill ha hela kittet....hela ljuva 80-talskittet, med harembyxor och seglarskor...jomenvisst förstår ni, det vill jag verkligen ha. Och vem vet, jag kanske letar fram min gamla freestyle, slänger in ett kassettband från 80-talet, tar på mig harembyxor, resårskärp, jeansjacka, benvärmare och seglarskor och så seglar jag ner till kiosken, någon kiosk, vilken som, och så står jag där och hänger med min freestyle dunkande i öronen...så där lite lagom 80-tals coolt ni vet, och vänta på att Patrik ska dyka upp på en häftig moped ;) 

Kolla in så coolt, så moderiktigt, så 80-tal...


...och kolla in, nu finns det ROSA seglarskor, kanske skulle jag ha ett par rosa...
 

...och så tänkte jag att Patrik skulle matcha upp med ett par GRÖNA seglarskor...

...fast jag får nog börja bearbeta honom redan nu, han är ganska enkelspårig, så det tar sin lilla stund, men börjar jag nu, på en gång, så kommer han att matcha mig, lagom till snön har smält bort. Jag i rosa, han i grönt ;)

Kläderna har jag hittat på Acos, och skorna på Haléns. Bara att klicka in där och bli en riktig modefigur, en 80-talsfilur, tillsammans med mig :)

Jag har faktisket en väska (någonstans) full med 80-tals skärp och hängslen och en annan väska proppad med 80-tals smycken. Om jag skulle ta och gräva fram väskorna...jag menar, det är ju modernt nu...jomenvisst, det ska jag allt ta och göra...80-talet...here I come again :)

Tjinge-linge-ling på ett tag!




Kommentarer
Postat av: cecce

Ljuva åttiotal!!

Blir helt nostalgisk när jag läser:-)

Harembyxor är jag tveksam till men seglarskor, breda skärp mm kan jag gott tänka mej.

En åttiotalsfest!!

Det vill jag ha!



Kram

2010-02-08 @ 21:39:39
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0