Russinögon...


...skrynkliga, ihopknycklade och nariga ögon! Shit, vad är problemet Suzana..??..Varför har du russinögon helt plötsligt, bara så där..??..Hmmm, varför har jag det..??..Ingen aning, men jag vägrar att tro att det har med åldern att göra, kan ju omöjligtvis vara därför. Jag menar, jag är ju bara 38 år ung...det är ju ingen russinålder, det är ju en mitt emellan ålder, en lagom mogen ålder. Måste bero på vädret, för något annat kan det absolut inte vara...öööh...eller kanske det är något så otäckt som datorögon...inte för att jag vet vad det är, har bara hört talas om att det finns...som TV-ögon ni vet...fyrkantiga. Dator-ögon kanske är = russinögon. Hittade i alla fall lite "botmedel" i kicks-tidningen som jag fick i postlådan idag, jomenvisst förstår ni...är man medlem så är man ;)
Men jag vet inte vilken som är bra, vilken som kommer att strama till mina ögon. Det fanns ju en hel djungel av ögonkrämer, vilket i och för sig är positivt, för det måste ju betyda att det inte bara är jag som lider av russinögon *puuust* så skönt.
Efter mycket sållande kom dessa två till final, men vem som tar sig hela vägen hem till mig, är i skrivande stund inte klart...måste rådfråga med expertkommiten...Kicks-personalen.
 

Fast jag kanske ska göra som jag gjorde på 80-talet...

...köpa mig en burk vaseline och smeta på. Det fungerade då, på allt som var torrt och narigt, så det kanske fungerar nu också...som ett budgetalternativ om inget annat...fast då kanske jag får budgetögon...och...öööh...det vill jag ju INTE ha...jag vill ju ha åtstramande, släta, vackra, glamour ögon...nååjaa, det kanske är fööör mycket begärt, men jag kan ju önska mig något åt det hållet i alla fall...det ska ju inte vara fullt så omöjligt...öööh...hoppas jag. För jag...jag tror på mirakelkrämer och mirakelmedel...lättlurade jag...fast någon måste ju vara det...lättlurad alltså...så det gör mig faktiskt ingenting att det är jag ;)

OCH det fanns mer skojsigheter i min postlådan idag...bonuscheckar...för att jag har varit en av de bästa (lättlurade) kunderna på Intersport och Kicks...meeen so what...jag menar, det är gutt att vara bäst i vad det nu än må vara...eller hur..??
 

Nu ska jag ställa mig och steka pannkakor till mina små hungriga barn och deras kompisar...och idag känner jag mig extra skrivsugen...så vem vet...jag kanske bloggar-till flera gånger idag...men tills dess...

Tjinge-linge-ling på er!

Kommentarer
Postat av: Tin

Äsch, lägg inte pengar på sånt!! Ta och sätt några klädnypor i nacken istället...;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0