Jooomen, nu vet jag vem jag är lik...


...min mamma ju. Titta på bilden, så modemedveten och fotbollsintresserad min mamma var, precis som jag är! Min pappa har ju alltid varit fotbollsintresserad, men modemedveten vet jag inte om han kan klassas som. Tur att pappa har mamma som kan modernisera upp honom lite, så att han inte hamnar helt outside...på de modemedvetnas avbytarbänk så att säga...hahaha :) Och mamma ligger steget före mig, mode och fotboll tillsammans på fotbollsplanen, ja det har jag ju aldrig testat...hmmm...men jag kanske skulle ta och göra det, ta ett kort på precis samma ställe som mamma och pappa, nämligen på Knektavallen här i Hultsfred, kortkort på fotbollsplan á la Suzana ;)

Hittade kortet hemma hos mamma och pappa igår, vi satt och kollade igenom en massa album, gu' så kul det var. Ibland visste inte mamma och pappa vem som var med på korten...och vad gör dom då tror ni..??..Jomenvisst förstår ni, dom hämtar ett förstorningsglas och granskar ordentligt...och sim-sala-bim...så ser dom vem det är...hahaha...tack Roger Bacon för din uppfinning, utan den hade inte min mamma och pappa kunnat känna igen en massa gamla bekanta :)

Kröp på vinden hemma hos mina föräldrar. Läskigt värre. Först skulle jag ta mig upp på garagetaket via en ranglig stege (jo den är visst ranglig pappa, så köp en med bredare pinnar) och sedan skulle jag in i vinden genom en mini-mini vindslucka. Men jag hade bara en sak i huvudet, min väska, ville hitta den, min blåa fotbollsväska med det berömda trycket Modo-Tork på. Letade och letade, men hittade den inte...var fasiken kan den va..?? Meeen jag hittade ett splirrans nytt våffeljärn...precis vad jag behövde, precis vad jag efterlyste för ett par veckor sedan. Och jag fick den av mamma, jag fick ta hem det nya våffeljärnet jag hittade på vinden. Tack så mycket Mamii, för nu kan jag göra våfflor i dubbelfart...speedvåfflor...jaba-daba-dooo...that is what I'm going to doooo...
 

Idag har jag till största del pluggat, eller försökt att plugga...har läst, antecknat, memorerat, kluttra och ritat...tills jag fick nog, tills mitt huvud höll på att explodera av all information som pumpades in...ungefär som ett cykeldäck (mitt huvud) med alldeles för mycket luft (information) ett pumpdrag till och det exploderar...PANG!!...Ville ju inte riskera en explosition i mitt kök, så jag lättade på ventilen, lät luften pysa ut liksom...varvade ner med en stor kopp kaffe och en giffeldeg. Jomenvisst förstår ni...ställde mig och bakade gifflar...igen...

...joo, jag vet...igen...men så är är det att vara en storfamilj...så är det att vara super-mamma till fem barn...baka, städa, stryka, tvätta, handla, laga mat, läxförhör, skjutsa till skolan och träningar, hämta från skolan och träningar, läxförhör och där någonstans, mitt i mellan, ska jag också hinna med mina egna studier. Men det är lugnt, jag hinner, och det jag inte hinner idag, hinner jag i morgon...öööh, jaaa...eller någon gång framöver...förhoppningsvis :)

Tjinge-linge-ling!!

Kommentarer
Postat av: Millan

HAHA vilka sexiga ben mormor hade.. observera HADE! ;) men frillan passar inte direkt in tycker jag inte? Ser ut som ett fågelbo..hmm ? MEN MORMOR OCH MORFAR ÄR ÄNDÅ BÄST ( efter dig då ) ;) och att du vågar erkänna att du är lik mormor nu efter allt snack om de, de är inte dåligt mamma :P haha! <3

2010-02-09 @ 18:30:41
Postat av: Daniel

Lika söta som bär! Kommer gärna på våffelkalas!!!

2010-02-10 @ 11:49:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0