Jag vill bo i Barcelona...


...nu!! Jag vill flytta dit på momangen!! På dirr, så att säga. Tänka att strosa omkring där på gatorna, handla färsk frukt, njuta av god mat (ja, det kan man göra här med, men ändå) ta sig ett dopp i havet eller poolen. Gå på fotbollsmatcher varje helg, eller på vardagar också för den delen. Promenera på en av Europas längsta modegata, titta in på museum..dricka latte på en mysig uteservering...jaaa ni förstår nog poängen, ni förstår nog min dröm. Och drömmar ska ju förverkligas, det är ju det dom är till för...visst är det så...eller..??

Pejlade runt lite i Spanien, i Barcelona (på riktigt i min dröm, men i verkligheten var det på internet) och hittade detta gulliga spanska hus som man (typ jag) kan hyra.
 
Detta hus känns ju lite (eller faktiskt ganska mycket) som jag...om jag skulle ta och...hmmm...jaa, varför inte egentligen...det ser ju riktigt fint ut, det lyser verkligen Suzana om huset...faktiskt...

Jag skulle handla färska råvaror på torget bara ett stenkast från huset varje dag.


Jag skulle se på världens bästa fotbollslag Barcelona...LIVE...varenda helg...

...och med lite tur så skulle jag kanske träffa på en av världens sny...öööh, jag menar ju givetvis en av världens BÄSTA fotbollstränare...Pep Guardiola...coolt namn på en cool kille ;)


...ahh, nu får jag sluta drömma och kliva tillbaka till verkligheten...den kalla verkligheten, den med mycket snö och besprutad frukt...den bistra och lite småtråkiga verkligheten...ett liv i Hultsfred...suck...tillbaka till dom vardagliga rutinerna med snöskottning, matlagning, bakning och läxförhör...nååjaa, vad är ett hus i Barcelona..??..suck igen
Fast om jag ska se det från den ljusa sidan (vilket jag faktiskt försöker att göra ibland) så kunde det ha varit värre, mycket värre. Jag menar, jag kunde ju ha suttit i en husvagn någonsatans uppåt landet...långt upp...typ längst upp...med 15 meter snö och utan dator och internet...hu jeda mig vilken otäck tanke!
Kom på att jag har det bra jag, jag har det helt underbart faktiskt...njaaa, ganska underbart i alla fall...och så kom jag på en sak till, bara så där, att det är dax att fixa middag. Bäst att sätta lite fart :)

Tjinge-linge-ling!
PS! DRÖMMAR SKA FÖRVERKLIGAS...så är det bara;)

Bilderna har jag lånat från http://es.green-acres.com  http://travel2barcelona.se  och http://www.fcbarcelona.com

Kommentarer
Postat av: Millan

ååååh jag vill flytta till barca nu! Jag vill kolla på fotboll varje dag oxå! Och kolla på det näst bästa laget i världen barcelona ( chelsea kommer etta givetvis ) .. =) vilken dröm alltså <3

2010-02-10 @ 18:53:10
Postat av: malin

ja gud va skönt så underbart det lät,kanske blir verklighet någon dag dröm så länge ha de/Kram Malin

2010-02-10 @ 19:23:33
URL: http://johanssonkallen.blogg.se/
Postat av: Sneki

oooooooooh hade varit skönt att bo i barcelooonnaaa

2010-02-10 @ 20:06:46
URL: http://ssneki.blogg.se/
Postat av: Patricia

Ja skiter fullständigt i om det är litet, din dröm ska bli verklig! Det ska hela familjen se till att det blir ,<3

2010-02-10 @ 21:08:13
Postat av: cecce

Åh...följer gärna med dej till Spanien!!

Har aldrig varit där men där är varmt och det räcker för mej:-)



Kramar!

2010-02-10 @ 21:23:49
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Hej!



Tittar in på din blogg för första gången, det var en häftig sida du har, rolig att läsa..:).

Ha en bra dag och en jätteskön helg!!

2010-02-12 @ 08:56:28
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: Kristoffer

Är du intresserad av att bo i Barcelona på riktigt kan nog min sida vara till stor hjälp.

2010-04-25 @ 16:02:55
URL: http://bo-i-barcelona.se
Postat av: Jenny

AAh, jag vill ocksa bo i Barca NU. IGEN!



Var dar over sommaren och bara njot av livet till fullo. Det ar precis som du sager: god mat, farsk frukt, shopping och alldeles himmelska cafes con leches. Vill verkligen tillbaka!!



Fick du hyra det sota lilla huset?! Jag hyrde en lagenhet av Barcelona-home.com och ar himla nojd. Bodde frascht och centralt, vid Plaza Universitat. Manga mysiga cafeer att frukosta pa, manga bra retro-shoppar och nara till det mesta.



Barcelona ar en parla!! Vi kanske ses dar nan gang :)



Jenny

2011-09-08 @ 14:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0