Fotbollslaget 1983…


jomenvisst…här har ni det. Damfotbollslaget från Pauliström 1983. Öööh…jag kommer inte att gå in på hur det gick för oss i serien, kommer liksom inte ihåg…eller så har jag förträngt det. Fast vi var bra, jo faktiskt, om man nu tänker på våra förutsättningar som vi hade. Och alla platsade i laget, oavsett ålder, och oavsett bollkänsla. Här gällde det mer att få ihop 11 tjejer på plan…och helst en avbytare…vilket inte alltid lyckades…men skam den som ger sig…vi gav oss aldrig, vi skämdes aldrig, eller, nja nästan aldrig…kanske en gång då..hmm..när vi förlorade mot Vetlanda med…åååh…19-0!! Och jaaa, jag pratar fortfarande om fotboll och inte handboll, där siffrorna ofta kan bli höga. Men tänk på våra förutsättningar…och tänk på Vetlandas. Fast vi var ju faktiskt med i Vetlandaposten dagen efter…det var stort…häftigt…och vad det stod spelade ju mindre roll…för vi var ju i alla fall med i tidningen, med bild och allt, 1983!

 

Damfotbollslaget PIF, 1983!

Jag står i den bakre raden, i mitten från både vänster och höger, och jag var lagkapten, de ni ;)

 

Tjinge-linge-ling!!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/england/article6524337.ab


Kommentarer
Postat av: Millan

MEN HERRE JÄVLAR va har ni för kläder ? :O HAHAHAHAHAHAHHA .. såå avundsjuk är jag för ni va grymt snygga! NOT HAHA .. <3

2010-02-01 @ 15:25:28
Postat av: Giesela

Ha ha ha ha jag tror jag döööööör!!!!!! Var det inte 21-0 det blev,,, jag som då är målvakten i rött vet hur hårt dom kan sparka på en boll i Vetlanda speciellt en tjej som kallades för Balla när hon kom mot mål gick jag bort Ha ha inte konstigt att det blev så många mål...

2010-02-01 @ 15:38:50
Postat av: Suzana

Hahahahaha...jaaa gu' va vi hade respekt för Vetlanda, Giesela och Balla var ju inte att leka med...man hör ju det redan på namnet hur farlig hon var, stenårda skott...hahaha..

Joo, jag tror också att det blev 21-0, fast jag struntade i att räkna med våra två självmål...hahaha :)

Kram!

2010-02-01 @ 15:49:30
URL: http://suzanamusic.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur kul som helst att läsa din blogg,underbara kort och flashbacks...

Jag trodde det det blev 44-0 en gång mot vetlanda FF???

skriv mer, bara väntar:)/Linda



2010-02-05 @ 20:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0