En resa till Kalmar...


...i värsta snöovädret. En resa som i "normala" fall tar 1 timme och 45 minuter, tog 2 och en halv timme från Hultsfred. Fast i detta väder är det bäst att skynda långsamt. Så det gjorde vi. Och för en gångs skull så åkte vi i god tid. Jajamensan...hör och häpna...i god tid. Patrik skulle vara på ett möte klockan ett och vi var framme i Kalmar halv ett...en STOR applåd för oss...klappeli, klappeli klapp!
Så här såg det ut på vägen ner till Kalmar...


...och medans Patrik var på möte, tog jag och grabbarna en fika.
Edward valde prinsessbakelse och sunkis och William valde kladdkaka, grädde och sunkis.

...jag valde capuccino och...SEMLA :)

Efter fikat gick vi en runda på IKEA, till killarnas stora förtjusning...NOT...dom gillar INTE att gå på IKEA...än så länge, men jag ska vänja dom, tänja dom, muta dom...tills dom älskar IKEA ;)
Edward och William vilade, och vilade, och vilade...överallt!
Nu kommer "tanten" som jobbar här William, och hon kommer att fråga om du är en bäbis, för gungstolar är bara till för bäbisar..(lite hot, för att få honom att gå vidare)...Va..??..var..??..var är hon..??..Bakom hörnet, så se så...skynda dig William...och det fungerade, mitt lilla oskyldiga hot, för William skyndade efter mig...genom HELA IKEA :)


Men det bästaste av det bästa sparade jag till sist, typ som en efterätt, som pricken över i:et...skobutiken...till ALLAS förtjusning...öööh...nu ljög jag en skvätt...till MIN förtjusning, endast MIN förtjusning...men so what...jag menar, jag var ju med killarna på Media Markt, typ killaffär. Fast jag ÄLSKAR att gå på Media Markt, men det behöver ju inte dom (familjemedlemmar av det manliga könet) veta, nej dom kan allt tro att det är en killaffär, för då får jag gå i skoaffärer (tjejaffär) för rättvisans skull ni vet ;)

Rea, rea, rea...överallt...på allt...eller, skor kanske inte är allt...men nästan allt.
Hittade inte ett enda par skor...som var fula...som jag inte skulle vilja ha...nooop, jag skulle kunna köpt upp alla skor i storlek 37...och i storlek 38, med en extrasula ni vet...och kanske till och med i storlek 36, för det går ju säkert att klämma in tårna ;)
Vårnyhet, glittrigt, guldigt, silvrigt, allti i ett...och ett par kornblåa pumps på rean...i storlek 37.


Snart så bär det av till mamma och pappa i Pauliström. Ska bara packa ihop lite grejer som Edward och Wílliam ska ha med sig, dom ska sova över där. Pernilla, Patricia och Felicia är redan där. Så alla mina små kycklingar ska vara hos mormor och morfar ett par dagar.
Pernilla fyller 19 år i morgon, så vi ska fira henne ikväll, hos mamma och pappa. Mutti (som jag kallar mina mamma) ska fixa mitt-i-veckan-taco och sedan blir det tårta och kaffe...jaaa, och givetvis massa paket till min lilla-stora dotter. Men innan maten ska jag försöka lura med pappa till pulkabacken och köra ett pularace...ta en sportlovstävling i den branta Pauliströmsbacken. Och jag ska vinna...så är det bara...jag måste vinna!

Ha en fin och solig vinterdag!
Tjinge-linge-ling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0