Eftermiddag i snö...


...massvis med snö. Vägen som Gud glömde (Hultsfred-Pauliström) var plogad. Skönt! Det gick att köra mer än 30km/h och resan tog BARA 30 min! Fast det var fint att bara glida fram, allt var så vitt, bländande vitt i och för sig, solen visade sin bästa sida...och det var jag glad för. Jajamensan, solen fick mitt humör på topp. Framme hos mamma och pappa tog vi fram stjärtlapparna och pulkorna och begav oss till mega-backen. Min barndomsbacke. Bästaste, störstaste, häftigaste backen...öööh...NOT! För det första gick det knappt att ta sig fram till backen. Drunknade i snön...inte ordagrant, men nästan. Och jag som satt och SKRÖT i bilen om backen. Jag som fick mina barns ögon att tindra av förväntan...shiiiit! För det andra gick inte att åka. Backen var igensnöad...jaaa, hör och häpna!!...IGENSNÖAD! Man skönk ner 10 meter under snön (nu kanske jag överdrev liiite, men man skönk ner) och stjärtlappen ville inte röra på sig, inte en millimeter! Fast i snön, med sura barn! Hmmm..bara att pulsa tillbaka snövägen hem till mamma och pappa med "inte allt för bra humör" barn. Tur att mamma hade fixat taco!

William och Edward vet hur man tar sig fram i snön! Alla sätt är bra, jajamensan.

Felicia och William sätter sina spår på vägen så att Edward och Patricia lättare kan ta sig fram

Mina kusinbarn Melvin och Sienna var också snopna över att pulkaåkningen inte gick att genomföra

Faik och William spelade lite PSP och tjejligan Felicia, Elvisa och Elma spelade Buzz!

Min mamma har alltid glass i frysen, oavsett väder och årstid. Och jag fattar inte...hennes frys måste vara som pojken med guldbyxorna. Man tar och tar...men det fylls alltid på...utan att man vet eller ser när. Det bara finns där, glassen i frysen. Året om, dygnet runt. Vill också ha en sådan frys!
Faik mummsar på glass, gotteli-gott-gott :)

Efter lite myspys med en massa barn tog jag med dom ner till min farbor och faster, deras döttrar var där, barnens mammor! Och min faster bjöd på världens godaste kladdkaka!! Åååh, jag vet...jag bara äter och äter och äter! Men gott är det...att äta alltså! När jag kom hem till mamma och pappa, mätt och belåten, var det dags för...öööh...TÅRTA! Och det tackar man ju inte nej till...jaaa, inte jag i alla fall! Pernilla fyller 19 år idag, min söta dotter! Så vi firade henne med tårta och paket hemma hos mamma och pappa igår, lite da'n före da'n!

Och vad fick hon av oss..??..jooop...självklart fick hon skor ;)
Adidas-skor som hon hade önskat sig! Riktigt coola och häftiga. Så nu vill Pernilla inte ha mer snö. Hon vill ha sommar och sol, så att hon kan använda sina nya coola skor!


Nu ska jag ta mig en tur till Vimmerby och besöka bokrean! Och imorgon kommer min dator! Som jag har längtat efter mitt äpple...min Mac-Book!

Tjinge-linge-ling!


 


 

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Oj, där händer det grejer, och va mycket barn...:-))! Ja, man har alltid en bild framför sig hur det såg ut "då", sen hur det verkligen ser ut är ju helt annat oftast. Men ni såg ut att ha kul ändå, och vilken god mat, taco, så gott!!



Ha en fortsatt skön kväll med nära och kära!!

2010-02-25 @ 18:40:25
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: felicia den snygga

det gick ju bra att åka pulka ;))<33

2010-02-26 @ 00:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0