Rensa vinden...


..är ett av projekten som jag ska påbörja i morgon. Måste! Vill inte, men måste! Ibland har jag bara lust att bunta ihop alla måsten och skicka dom till...öööh...månen..?? Fast när alla måsten är gjorda, känns det skönt...och...öööh...nya måsten står på tur...hela tiden!
Men om jag inte tar tag i vindrensningen brakar nog taket igenom snart, och det kommer garanterat att vräka ner en massa "onödiga" saker.
Ska slänga, sälja och ge bort en hel vind...typ...eller nja, en halv i alla fall. För mina skor som tar upp halva vinden behåller jag...jajamensan...jag är en sko-oholic! Mmm, faktiskt!
Rensning på gång! Sälja, slänga och skänka!


Fast mina skor och...öööh...Baby Born-grejerna får vara kvar!

Har lite...jaaa okey dååå...suck...mycket leksaker som jag ska sälja och ge bort.
Inget fel på leksakerna egentligen...men döttrarna vill inte leka med dockor längre och inte vill dom klä ut sig till Askungen, Snövit eller Tinge-ling! Hmm...konstigt! ;)
Och grabbarna har tröttnat på lego..jaa, duplo-lego...stora bitar...och inte vill dom brumma runt med småbilar heller. Hmm..konstigt! ;)
Men jag hoppas att jag kan glädja några andra barn med lite fina leksaker och maskeradkläder!
Sedan ska det säljas lite lampor, mattor, serviser, glas, porslin, möbler...aaah...en massa grejer som är bra men som inte får plats på vinden...eller någon annanstans heller för den delen...jag måste ju göra plats för...öööh...lite mer skor :)
Och på tal om skor...Felicia fick ett par kanonfina Adidas-skor...guld-skor...av sin pappa igår! Synd att hon har en storlek mindre än mig...men nästa år får hon nog börja gömma sina dojjor för annars sitter dom på mina fötter...fast när jag tänker efter...hon är sko-galen hon med...så det kanske blir jag som får gömma mina skor framöver..??
Guldskor på Guldflickan...min Felicia :)

I kväll kommer min kära moster från Tyskland och hälsar på hos Mamii och Papii. Ska bli kul att träffa henne i helgen.
Och i kväll kommer mina kära stora döttrar, Pernilla och Patricia hem, från Kalmar. Patricia har med sig sin pojkvän, Oscar. Jag har inte träffat honom än, men jag gillar honom...han går bygg-gymnasiet. En hantverkskille.
Jag gillar hantverkare och byggarbetare...jajamensan...ni vet...jag har ett stort hjärta till renovering och...öööh..."Arga Snickar'n"!
Ha en trevlig fredagskväll!
Tjinge-linge-ling...och den som spar han har...alldeles för mycket ;)


Kommentarer
Postat av: Two olsson sisters

OJ! Kostat 2200! Och hon skickade med kvitto och allt! Gud vad kul när man gör fynd!!

Haha, jasså så du är en sko-oholic:P//Emma.

2010-04-09 @ 22:06:47
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0