Pernillas studentklänning..??


Nu är det bara två månader och en dag tills min stora dotter Pernilla tar studenten. Tjoohoo...eller..? Förberedelserna är i gång. Lite jobbigt, lite nervöst. Restaurangen är bokad. Inbjudningarna gjorda, fast inte skickade än. Och så ska klänning och skor hittas...fast det är ju roliga förberedelser. Att leta kläder och skor alltså. Jojomensan...jag älskar att leta och hitta kläder till allt och alla. Letade lite kläder på internet...och hittade massvis, som vanligt! Bland annat hittade jag en klänning som jag tror skulle vara superfin på Pernilla till studenten. Fast hon har inte sett den än, så jag har inte klickat hem den...men om hon godkänner den kommer jag att köpa den till henne...
...denna supersöta klänningen till Pernilla hittade jag på ASOS

Jag hittade även kläder till...öööh...mig...som jag...öööh...klickade hem. Jag menar, jag fick ju faktiskt ett godkännande av...MIG!
En söt sommarklänning till mig från ASOS


T-shirt, jeans och skor (Miss Sixty) till mig från ASOS

Och så hittade jag en kanonläcker klänning till Patricia, fast den har jag inte klickat hem än...måste ju först få ett godkännande från henne också.
Tuff klänning på en tuff brud...Patricia! Skulle passa henne perfekt! Även denna från ASOS

Felicia har varit hemma ifrån skolan idag. Hon har feber och ont i halsen. Och Patricia ringde igår, även hon är sjuk, feber och halsont. Stackars mina småttingar, mina små kycklingar. Så idag gick Edward och William till skolan själva för jag kunde inte lämna febriga Felicia själv, även om det bara skulle vara för en kort stund. Fast Edward och William fixade det galant. Jag har gått med dom massvis med gånger, så dom kan vägen innan och utan. Och det är inte alls långt att gå.
Eftersom Felicia är sjuk fick hon bestämma middagen idag, och det blev...TACO. Mitt i veckan taco. Gott! Nästan godare än fredagstaco. Faktiskt. Och efter maten blev Felicia sugen på...sockerkaka...bara så där. Så jag fick baka en sockerkaka till min lilla sjukling.
Baka, baka liten kaka och skjuuuuuts in i ugnen


Nybakad sockerkaka är aldrig fel

Nu ska jag sätta mig med grabbarna och hjälpa dom med läxor. Och William ska läsa...en kvart...vilket i verkligheten alltid tar tre kvart. Han gillar inte att läsa...gillar det inte alls. Men allt här i livet är inte roligt lille Wille, bäst att du lär dig det redan nu ;)
OBS! Glöm inte att tävla på mitt förra inlägg om jättesöta kläder från Ping Pong!
Tjinge-linge-ling....nu ska Wille läsa och jag ska lyssna med en kopp kaffe i den ena handen och en sockerkaksbit i den andra :)


Kommentarer
Postat av: dragi

Du verkar vara en helt underbar mamma,nu saknar jag att bo hemma igen haha. Nä men seriöst du verkar vara en helt schysst person. Tror jag hade gillat dig i "verkligheten" oxå.

2010-04-14 @ 21:18:37
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: Two olsson sisters

Vad snygg klänning du eventuellt ska köpa till din dotter^^ Ur snygg! Den måste hon väl ha gillat?:D



SV: Haha, ja visst är jag händig med mejsel:P Funderar nu på om det finns något mer som behöver fixas... hehe. Emma- snickaren. Ahh, det låter inte så dumt:P//Emma.

2010-04-14 @ 21:58:17
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: cecce

Gud vilka snygga kläder.

"Student"-klänningen är underbar och skorna urcoola. Får nog surfa in på den sidan:-)



Läsningsläxan är ett ständigt föremål för gnäll, tjat och gnat här hemma....så du är inte ensam:-)



Kram

2010-04-14 @ 22:08:36
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0