Min STORA dag!


Jajamensan, idag är det min dag...min födelsedag! Och det är en röd dag till och med! Ledighetsfärgen! Kärleksfärgen! Födelsedagsfärgen! Dagen började med att jag väcktes med kaffe och sång! Härligt, underbart...skulle vara så varje morgon...eller nja...en gång i veckan i alla fall. Sång och kaffe väckning varje söndag!
Mina underbara barn fixade en tårta...till mig...helt på egen hand...jättegod!
Godistårta till godismamma

Fick inte komma in i köket när tårtan gjordes, men jag bad Felicia att knäppa lite kort på hemligheterna.
Massa gotteli-gott-gott i tårtan


Bagerskorna fixar banan och marsán i tårtan


Se så fint det blir, så duktiga dom är!

Jag gömde mig hos Mac, och när det var färdigstökat med hemligheter i köket blev jag utsläppt. Bjuden på en fantastiskt god middag...lövbiffgryta, klyftpotatis och sallad. Tusen tack familjen! Det smakade helt underbart!

Patricia...bara så att du vet...om en si så där tjugo år ser du ut som jag ;) Och jag fick en vinstlott!

Och vad fick jag i present..??
I år hade jag inte önskat mig något...ingenting. Vilket INTE är vanligt! Nooop, faktiskt väldigt ovanligt för att vara jag. Fast jag tycker inte om när man köper saker för köpandes skull...typ...grattis här får du en kristallvas...öööh...tack då...tror jag. Och sedan funderar man vart i helsike man ska ställa den. Ja ni fattar nog vad jag menar.
Så i år hade jag ingenting på min önskelista, tyckte att jag hade allt. Behövde ingenting. Så familjen drabbades nog lite av panik...ingen önskelista..?? Ingen skolista..?? Ingen OddMollylista..?? Mamma...hallå..?? Men nooop, hade inget att önska, lite skrämmande faktiskt, så här i efterhand...för jag kunde ju ha fått en kristallvas att sätta...öööh...någonstans i något skåp med allt för många vaser i redan. Och sedan skrämdes jag av en annan tanke...jag kanske börjar bli gammal...ingen önskelista...har allt...livet är lagom...oj är det inte så man tänker när man börjar bli gammal...eller öööh...äldre än ung i alla fall..?? Oj! Kanske ska ta och önska mig massa saker nästa år! Jajamensan...nästa år kommer en låååång önskelista! Va så säkra! ;)


Felicia hade gjort en jättefin hare i träslöjden till mig! En stor bukett tulpaner från familjen!



Fick jättefina födelsedagskort som innehöll massa, massa pengar från Patrik och barnen, från Mamii och Papii! Och från syster-yster fick jag pussa grodan och önska mig något, jag önskade mig lotter...och sim-sala-bim...det låg lotter i kortet ;)


Hahaha...Papii testar...öööh...hjälmar..?? ;)

I det röda-grod-grattis-kortet hade barnen skrivit till mig...
Jag blev så otroligt rörd av de vackra orden som barnen skrivit till mig! Älskar dom mer än mest!

Och avslutningsvis vill jag tacka ALLA snälla människor världen över som idag har gratulerat mig på min dag! Tusen och åter tusen tack!
Fick över 160 grattishälsningar på Facebook, över 70 grattishälsningar på inkorg, över 40 grattishälsningar på e-mail och över 30 grattishälsningar på SMS och ett par stycken grattishälsningar på bloggen!
Jag är såååå glad och otroligt tacksam! Och framför allt mycket rörd av omtanken.
Lite över 300 personer har grattat mig på ett eller annat sätt idag. Och om alla lägger en minut på att skicka en hälsning, vilket innebär en tanke till mig, så har NI totalt lagt nästan 5 timmar tillsammans på att tänka på mig!! 5 timmar!! TACK ALLA NI!! Massa kramar till er alla!
Tjinge-linge-ling...nu ska jag se om det finns en bit tårta kvar ;)








Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag hurrar, grattar å firar finaste du!!!!

2010-04-07 @ 12:02:26
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0