Det blir en annan klänning!


Mmm, fick beställa en annan klänning till Pernillas student. Så surt! Fick ett mail från ASOS idag på morgonen...the dress is out of stock! PANIK! Vadå out of stock..?? Skickade ett mail för att fråga om klänningen skulle komma in igen...in stock, you know. Och svaret blev det jag misstänkte...att dom inte kunde garantera det.
Jaha, bara att börja leta efter en annan klänning, vilket i och för sig är kul...men både jag och Pernilla hade fastnat för klänningen från ASOS, så det kändes liksom lite svårt att tänka om och hitta en annan studentklänning....bara så där. Men det visade sig inte vara så svårt...faktiskt...för det finns massvis med snygga klänningar. Tack Gode Gud att Pernilla tar studenten på 2000-talet...och inte som jag...i slutet på 80-talet! Tack Gode Gud för internet! Hittade en klänning ganska så snabbt, en kanonfin klänning. Och innan jag tog ett glädjeskutt mailade jag till Nordstrom och frågade om klänningen fanns i Pernillas storlek och när den kan tänkas komma. Tjoohoo, den fanns och den skickas omgående! Bra! Kanon! Jättefin! Och Pernilla är supernöjd vilket är det viktigaste!
Den här klänningen blir Pernillas studentklänning!

Guldtext på mössan och gulddekoration på klänningen...fint!

Har varit småsjuk idag, huvudvärk och feber på förmiddagen. Men sen, mitt på dagen tyckte jag att jag piggnade till och drog igång att baka. Jordnötskakor! I morgon bakar jag en citronpaj...tror jag :)
Det går åt både jordnötssmör och massa jordnötter till kakan...


...och dom blev gudomligt goda!

Efter bakandet fick jag skynda mig ner till HFK's klubbstuga. Fotbollsmöte för mina smågrabbar. Härligt möte, härliga ledare, härliga föräldrar. Fotboll är härligt!
I sommar blir det både en hemmacup och en bortacup för killarna och tjejerna.
Tog med mig ett HFK-blad hem (klubbens tidning som delas ut till "ALLA" hushållen i Hultsfreds kommun). Jag skulle ha fått "bladet" i min postlåda förra veckan, men dom tycks ha missat min postlåda, trots att den är störst på gatan...dåligt faktiskt!
Men nu har jag hämtat mig ett eget HFK-blad...så det så!
Och Edward kommer att bli skitsur när han tittar i HFK-bladet, för hans lag är inte med på kort...och William, ja William kommer att retas med Edward för hans lag är med på kort.

Tänker inte nämna något om Kalmar FF's match mot AIK...tänker inte nämna något alls! Eller okey, jag nämner bara...jag är skitsur!

Påminner igen om min TÄVLING där priset är ett kanonfint babyset från PING PONG!

Tjinge-linge-ling...nu tar jag natten i handen och beger mig till drömmen :)

Kommentarer
Postat av: dragi

ja juuuust d ja,fotobåsen. ja men klart jag minns dom hehe de har jag o syrran oxå lekt i haha,tyvärr finns ite de korten nånstans nu.



asså hur har du ork o energi för allt du gör? im impressed ehhe. vad jobbar du med?



ps: den nya studentklänningen gillade jag mer faktiskt. iofs hade jag gärna sett den liiiite lite kortare hehe.

2010-04-20 @ 06:09:13
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: cecce

Gud, vilken fiiin klänning. Nästan finare än den första! Ni har en god smak:-) Den sidan Nordstöms har jag heller aldrig sett tidigare. Får surfa in sen och kolla för nu ska jag snart till jobbet.



Visst är det kul att baka. Jordnötskakorna ser gudomliga ut!! Jag skulle kunna baka varje dag om det begav sig.



Sonen var på första fotbollsträningen igår. Han tyckte det var såååå kul. En ny liten Zlatan är född i huset...:-)



Hoppas du kryar på dej:-)

Kramar

2010-04-20 @ 06:34:09
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Daniel

woooooow, klänningen e suuuuuuuuuuuuperfin!!! Succé!!!!

Å kakorna ser ju bara för nami ut!!!

2010-04-20 @ 08:36:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0