Wiiiiiiiiiiiilliam… förgrömmade unge…


… jomenvisst, William skulle lätt kunna spela Emil i Lönneberga, lätt… han skulle bara kunna vara sig själv… och bli en Emil i ny tappning, jag lovar… Han hittar på hyss och bus varje dag… men precis som Emil, gör han det på ett gulligt och charmigt sätt… man kan inte annat än att skratta åt hans galenskap… Han är en filur av eget slag min lille William… Ärftligt..??..Ligger i generna..??..Näää, skulle inte tro det, inte om ni frågar mig… Men andra skulle med stor sannolikhet svara… jomenvisst, precis som sin mor… tävlingsinriktad till tusen, dålig förlorare, envis och ja, lite så där ”lagom” retlig…

Igår frågade William mig om man fick slå flickor… Jag bara bävade… Men herre gu’ William, självklart får man INTE slå flickor… Va är det för en dum fråga..??..Han la på ett stort leende på läpparna (vilket han alltid gör när svaret passar honom) … så jag blev liksom lite konfundersam och spanade efter honom när han studsade iväg till sin storasyster och sa… Piiiiiiiisan, du får INTE slå mig, för jag får INTE slå tillbaka, så det så… Ööööh..??.. Hahaha… Han hade givetvis retat upp Patricia, så hon hade sagt till honom, att om han inte passar sig skulle han få sig en omgång… Och William… ja han tolkar allt, precis som det passar honom…

Som i somras, när det var dags för Felicias skolavslutning i kyrkan, William skulle prompt ha med sig sin fotboll (han har med sig den precis överallt, sover med den, inga mjuka gosedjur här inte) och för att vi inte skulle komma försent, fick han ta med sig bollen i bilen… framme i kyrkan ville han ta med sig bollen IN i kyrkan… Näähää du William, det går inte… tänk nu på att det är Guds hus, han ser ALLT… så skärp dig nu William… (ja, jag erkänner, körde lite skrämseltaktig… vilket aldrig fungerar på mina barn, fattar inte varför)… Men mamma, tycker inte GUD om FOTBOLL..??..Öööh, jooo, självklart gör han det, ALLA tycker om fotboll svarade jag… Ja, men då så… då kan han och jag sparka lite boll medans Felicia slutar skolan i hans hus… Ööööh… näää, skulle inte tro det…


Lite bilder på busfröet William

  
  
  


Kommentarer
Postat av: Millan & Pisan

hahah han är för jävla retlig men ändå BÄST ! Älskar honom :) <3

2009-12-28 @ 21:04:31
Postat av: Tanya

HAHA han e sååå jäkla söt!

2009-12-28 @ 21:10:25
URL: http://tanyaolivia.blogg.se/
Postat av: Sussie

Hihihihi Tanya, Millan o Pisan han e gulligbullig lille Wille :)

2009-12-29 @ 00:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0