Var ju tvungen att ringa Polisen i Kalmar…


… ville ju ha reda på vad som hände natten mellan söndag och måndag för en vecka sedan, när Pernilla och Patricia drog till OK/Q8 för att handla mys och istället hittade massa blodpölar och hörde ett ”skott”…

Så jag grabbade tag i luren och slog numret till Polisen, blev kopplad till en dam… Jahaa, när sa du att det inträffade… hmmm… då ska vi se… den 20:e…hmmm… ööö… några barn hade fastnat med tungorna på en lyktstolpe… men det var visst tidigare på dagen… Kan ju knappast ha varit mitt i natten och lyktstolpen kan ju knappast ha dragit av ett skott, för att några barn har råkat slicka på den… Skott, sa du… nu ska vi se… här har vi det… ööö, kan du dröja ett tag, det är mycket att läsa… hmmm… mmm… ööö… väntar, väntar och väntar… typ… läs fortare… jag är nyfiken… Mmm… jahaa… ööö… det här ärendet är flyttat till en annan avdelning, så tyvärr kan jag inte säga något om det… VA..??..Men något kan du väl berätta… typ… är det något brott bakom..??..Har någon dött..??..Skadad..??..Något..??.. Nej, tyvärr, ligger inte på min avdelning… Näähää… men du kanske kan koppla mig till den avdelningen som har hand om det hela, så kan jag höra med dom… Nää, det går inte… det ligger fortfarande på utredning, så tyvärr, kan du inte få mer information just nu… Men… men… öööh (fan, tänkte jag)… då är det ju alltså något som har hänt..??..(min lite journalistiska instinkt kom fram)…Tyvärr, jag kan inte säga något mer om det…Hmmm…nääähäää…men tack ändå, och jag hör av mig snart igen…om en vecka eller tidigare…Du är välkommen, och jag hoppas du kan få lite mer information då…Ja, det hoppas jag med… Skit…vad har hänt egentligen..??.. Vill ju veta NU..!!..Men får väl hålla inne min nyfikenhet i en vecka… eller kanske jag ska ta och ringa dit typ varje dag och va en jobbig, orolig mamma… kanske det skulle funka för att få fram mer information… vi får se, för kan jag inte stilla min nyfikenhet kommer jag garanterat att bli en orolig, jobbig ”Pain in the as” mamma… bara så ni vet Polisen ;)

En av blodpölarna...dagen efter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0